Yogans krafter

Mår så illa när jag yogar. Min yogatränare säger att jag måste stressa ner. Jag försöker verkligen det! Men det är så svårt. Känner mig som lugnast efter yogan, skulle egentligen behöva gå fler gånger i veckan. Men det är ju det att jag hinner inte det. Stressar tillräckligt mycket ändå.
      Idag när vi gjorde en övning så skulle vi trycka hakan mot halsen. Gör så många dubbelhakor som du kan så hon. Och jag tänkte hjälp, ville bara springa därifrån och spy upp alla äckliga kalorier jag ätit den här veckan. Panik! klart att det blir svårt att stressa ner och finna lugnet då. På avslappningen skulle vi tänka oss att vi låg på ett moln och svävade i luften. Ingen kunde nå en på molnet, det var bara mitt eget och alla tankar och problem försvinner där ifrån. Det var en tanke som jag gillar! Lätt som en fjäder, bara sväva bort och ingen annan som kan komma och förstöra eller få en att må dåligt. Lätt som ett fjäder, så lätt att ett moln orkar hålla upp mig. Jag ville aldrig försvinna ur de tankarna. Ville ligga där förevigt och bara försvinna.

Visst jag är inte smal längre och nu äter jag tyvär varje dag, usch flera gånger om dagen. Men tankarna är fortfarande kvar. Bara för att jag inte går i pluffsiga kläder för att dölja hur andra kläder skulle hänga på mig, betyder inte det att mina tankar är borta. Bara för att jag fyller ut kläderna, betyder inte det att jag vill det eller att jag inte känner mig illa till mods.
     Jag får speciellt panik när någon påpekar något som jag gör som har med mat, tugga med munnen, träning eller att jag inte är den som är smalast. Jag vill så gärna se hur kilona rasa, men jag har förlorat styrkan, kraften att motstå mat och annat farligt. Jag är rädd att jag inte skulle klara av studierna om jag slutade äta, att bantningen skulle ta upp alla krafter och tid

Skulle aldrig kunna kalla mig en pro-ana längre. Ingen skulle någonsin se eller tro att jag har dessa tankar. För jag är inte smal längre, därför vågar jag inte säga det till någon. Men vill nog egentligen inte att någon ska veta heller. Vill inte att nån ska veta mina svaga punkter, är så rädd att nån ska utnyttja mina svaga punkter och få mig att må ännu sämre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0