Triss

Jag bytte som sagt in min triss till en ny idag. På den vann jag 75 kr så jag bytte in igen mot tre nya. När jag kom hem och skrapade så såg jag att jag vunnit 75 kr igen. Så det blir tre nya imorgon :)

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om detta. Men en person i skolan sa att vi inte kunde ställa så simpla frågor till läraren för då kunde inte de som vill ha högre betyg få tid att fråga frågor. Den personen menade att alla vi som inte förstog allt skulle sätta sig bredvid någon som skulle ha högre betyg, så att den personen kunde förklara så vi inte skulle fråga läraren när vi inte förstod. Hmm då måste vi ju alltså förutsätta att den som vi sätter oss bredvid ska vara helt med på noterna och inte missta sig. Jag trodde annars att det var lärarna som skulle lära ut. Iaf, den personen frågade LÄRAREN idag att visst var det så att det är varmare vid ekvatorn för att då är man närmare magman. MEN HALLÅ! Alla vet väl att det beror på solståndet att det är varmare där! Dessutom är det längre till magman där eftersom polerna är lite "tillplattade". Klotet är ju inte helt rund, utan bredast på mitten. Hur tänker sånna människor när de påstår att vi inte får fråga simpla frågor???? Var det där en sån MVG-fråga som de som ska ha högre betyg måste få tid att ställa?


Har varit en lång dag borta idag. Jag komju nyss hem. Men det har varit en kul dag också :) mycket nya kunskaper. Haha råkade göra en dundertabbe när jag skulle åka från affärn idag, tänker nog inte gå in mer på det. Men om nån där ute såg det så JA, det var jag som klantade mig! Förlåt, har sovit lite dåligt och har rätt fullt i hjärnan nu med nya kunskaper så känner att jag har lättare att göra snedsteg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0