Varför kan jag inte sova när jag får?

Denna vecka och i fortsättningen tills tentorna är över kommer nog bli väldigt intensiva. Igår "hann" jag inte göra allt jag hade planerat, så jag känner mig väldigt stressad. Jag vaknade vid tre i morse och kunde omöjligt somna om så jag bläddrade genom en bok för att repetera hur man lär in och ut saker bäst(pedagogiskt ledarskap). Sedan började jag plugga fysik.
     Håller på att repetera kapitel vi har gått genom. Jag har gjort klart optik och håller på med krafter. Jag skriver viktiga formler på färggranna, fina papper för att sedan sätta upp på väggen. Mycket effektivt, detta rekomenderar jag till andra som också pluggar! Oftast minns man ju sina affischer. Dom flesta brukar ju iaf minnas idolerna som  hängde på väggen i barndomens dagar fast det var länge sen. Man lär ju sig att komma ihåg det man hör eller ser ofta. Tänk bara på alla låtar som man kan utantill, även fast man aldrig har försökt att lära in dem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0